11 Nisan 2009 Cumartesi

Alt-Vizyon (1)

Alt-Vizyon, her hafta alternatif film seçenekleriyle burada olacak nacizane bir köşemizdir. Sinema adına farklı tatlar sunabiliriz umarım. Bu hafta için 1971 tarihli iki yol filmi var alt-vizyonda. Vanishing Point ve Duel.
Vanishin Point, basit bir hikayeyi oldukça başarılı bir şekilde 100 dakikaya yayabilen bir film. Kowalski adındaki, hayatını arabalara adamış bir yol tutkunu olan karakterimiz şerhirler arasında araba teslimatı yapmaktadır. Colorado'dan aldığı 1970 model Dodge Challenger'ı San Francisco'ya götürmek üzere yola çıkar. Şehirden ayrılırken bir arkadaşıyla, aracı 15 saatte San Francisco'ya ulaştıracağına dair bir iddiaya girer. Devamında da bu 15 saat içinde polisle olan mücadelesinden tutun da yolda türlü şeyler başına gelir. Yol boyunca Kowalski'ye Supersoul isminde, kör bir radyo dj'i eşlik eder...
Not: Audioslave bu filmden esinlenerek ve bazı parçaları da kullanarak Show Me How To Live şarkısına bir klip çekmiştir. imdb

İkinci filmimiz Duel, Steven Spielberg'in çok bilinen ilk filmlerinden biridir desek yanlış bir laf etmiş olmayız sanırım. Bir işadamı olan David kırmızı renkli Plymounth arabasıyla yol almaktadır. Henüz yolun başlarında bir tanker şöförü ile arasında ufak bir husumet geçer. Daha sonra bu giderek sertleşir ve bu ikili arasındaki mücadele oldukça gerilimli bir hal almaya başlar. Bu mücadele boyunca, siyah renkli olan tankerin şöförünün yüzünü hiç görmeyiz ve kendisi giderek daha da agresifleşmektedir...imdb

3 yorum:

  1. bu bölüme ben de katkı yapmak istiyorum:)haftaya iki yol filmi de ben yazayım.
    gelecek hafta türk filmleriyle dönmeyi planlıyorum, bu arada vanishing point i izlemedim ama klipte cornell çok iyi rol kesiyordu valla:)

    YanıtlaSil
  2. ben de yazacam AOE'cim..genclik ateşi serim bitsin..son bi yazı daha kaldı....baymadı di mi:)
    sonra bi ken loach keyfi mi yapsak..

    YanıtlaSil
  3. İlgi gösterdiğinize pek memnun oldum sayın sinemasever dostlar =) Haftaları paylaşarakdan devam ettiririz umarım. Vanishing point'i izleyince klip daha da bir anlamlanıyor. Tavsiye ederim.

    Neden baysın efenim gençlik ateşi, hala o ateş içimizde yanıyorsa =)

    YanıtlaSil